úterý 15. listopadu 2016

16. listopadu

Jo, já vím. Dlouho jsem nic nepsal. Nechtělo se mi. Nebyl čas.

Výmluvy. Čas by se našel. Vždyť napsat pár řádků fakt moc času nezabere.

Škoda, mohl to být velice zajímavý blog, kdybych psal alespoň jednou do týdne.

Teď už je víc jak půlka za mnou a já to vezmu asi retrospektivně až do času příjezdu z Pobaltí. Alespoň se o to pokusím.

Fakt mě to mrzí.

No, co si budeme namlouvat, škola je škola - takže minulý pátek to bylo jediný jiný. Místo intralogistiky a druhů dopravy (FoT) jsme měli jen přednášku od Lufthansa Cargo. Nebyla špatná, naopak byla docela zajímavá. Jó, když tomu někdo rozumí.

Dva týdny nazpátek jsem byl na letišti v Helsinkách. Taky se školou. Opravdu mě to bavilo, i když jsem spíš na dopravu železniční, tak letadla mě baví taky. Až na tu čtyřhodinovou cestu jedním směrem to bylo dobrý. Potom mě docela už bolela zadnice. A jízda na kole taky žádná hitparáda kolem dvacáté hodiny. Ale světlo jsem měl, takže to mohlo být i horší. Spíš jak jsem byl unavený z celého dne, tak se mi moc nechtělo šlapat.

Jinak prostě každý den do školy a ze školy, do toho nějaký úkoly, odevzdávání prací (ne, nebudu vypisovat co všechno jsem musel udělat). Jen toho občas bylo víc než se mi líbilo. Jo, zapomněl jsem zmínit, že tu máme asi 14 dní sněhu kupy (zatím napadlo kolem 5-10 cm), takže i na kole je to zábava. Ale vypadá to moc pěkně.

V týdnu 42 jsme měli volno (self-study week), ale nikam jsem nevyjel. Nebylo moc co dělat, respektive dělal jsem do školy anebo jsem nedělal nic. Trošku zoufalá situace, Janis byl v New Yorku a Pablo byl taky někde v čudu (tuším, že v Pobaltí).

Týden před tím byl taky hodně omezený, protože mám hodně společných předmětů s Finama a ti byli v Německu, takže spousta hodin odpadla. Takže, skoro dva týdny nic nedělání. Nakonec mi to stejně přišlo krátký :D

Po týdnu samostudia (no, plete se mi to) se nám maličko změnil rozvrh. Nutno říct, že pro mě líp. Produkční logistika se lehce přesunula jinam a už se mi nepřekrývají tři předměty ale už jenom dva. FoT a úvod do logistiky. Úvod do logistiky je pro mě důležitý, protože mi ho uznají doma. Snad se mi ho podaří splnit (teď jsem z jistých důvodů nebyl na dvou hodinách a mám v tom guláš).

Jinak úvod do leteckého businessu byl největším zklamáním, za to intralogistika mile překvapila. Finština je finština - je to jazyk a ještě ke všemu dost jinej. Ale má i občas něco podobnýho s češtinou. Ale to spíš tak nějak nenápadně. Letecký business učí sice  člověk z praxe (ostatně jako všechny ostatní odborné předměty), ale neumí učit. Dali jsme mu zpětnou vazbu po prvních dvou, možná třech hodinách, vyslechl si ji, avšak nijak nezměnil výuku. Navíc, mám pocit, že jeho angličtina je na půl z překladače (chápu, nikdo nemůže znát všechno), ale je pak trošku náročné pochopit co myslel. V produkční logistice mám tým dost špatný, moc nepracuje a hlavně ruští a ukrajinští kolegové nekomunikují. Což dost komplikuje situaci. Navíc, jsme dost pozadu. Ale snad to nějak doženeme. V intralogistice je to přesně naopak, skvělý tým se skvělými lidmi. Antti a Hanna fakt pracují, navíc tam jsem v týmu s jediným dalším Čechem na logistice. Filip je sice dost jiný, než já (povahově i "stylem života"), ale už si rozumíme. Vyjasnili jsme si pár věcí a je to fakt fajn s někým takovým pracovat. A i si povídat. Navíc zná Češky, takže jsme slavili jeho narozeniny a i jen tak jsme si sedli a povídali jsme si. Alespoň někdy mohu zapojit češtinu kromě telefonátů domů.

Mám za sebou samozřejmě finskou saunu. Jen je elektrická a ne ohřívaná dřevem. Ale je fajn :) jen tam nechodit s bolestí hlavy - je to pak ještě horší. Věřím tomu, že dřevěná je ještě lepší. Ale to asi zas nemůžeme mít na bytech. Navíc, by se někde muselo skladovat dřevo. Asi si někdy v domě vybuduju taky saunu :D Docela dlouho jsem se přemlouval to jít zkusit, ale nelituju.  Chodím většinou jednou do týdne, občas dvakrát.

Do školy to je maximálně půl hodinka, zpátky taky tak. Ale cesta zpátky je pocitově rychlejší. Počasí je sice fajn, až na to, že vidět slunce je úspěch. Zkrátka skoro celou dobu zataženo. Občas se vyjasní ale to maximálně na jeden  den, občas taky jen na pár hodin. A doba dne je teď už taky strašně krátká - slunce vyjde někdy po půl deváté a zapadá někdy po třetí. A bude hůř.

Teď nejnovější zprávy jsou asi takové - že jsme se pohádali s Pablem a ten se mnou radši nemluví. Nojo, nejsme s Janisem ochotni tolerovat každou sobotu párty. Ačkoliv se snažil nějakým způsobem zabránit ostatním v klepání na naše dveře, prostě jsme se naštvali a vysvětlili mu, že takto to prostě nejde. A on se urazil. Ano, neřekl jsem mu nic pěknýho, cituju sebe: "Vůbec se o nás nestaráš", což sice není úplně pravda, ale on to stejně nechtěl poslouchat. Jo, občas uklidil, umyl nebo něco tak, ale co se týče těchto akcí, tak prostě já nebudu poslouchat každou sobotu v pět ráno "hudbu". Jo, kdyby to celý skončilo někdy o půlnoci, neřeknu nic. Budu ochotnej tolerovat i výjimečně delší dobu. Ale když to ještě hraje v 5 ráno, to už je příliš i na mě. Prý jsem si vybral blbej barák. Že eMko je prostě párty budova a podle toho to taky bude probíhat. Hmm, tak uvidíme další soboty. Shodli jsme se s Janisem, že Pabla případně nahlásíme. Nepotřebuju mít za kamaráda hlučnýho Španěla.

---

Tohle všechno jsem napsal při cestě autobusem do Turku. V Turku přesednu na letadlo a přeletím moře do Gdaňsku. Splním maximálně 90 dní ve Finsku, navštívím nový město a konečně vyzkouším Couchsurfing. Jo, je to fakt jenom na otočku, ale když jsem za letenky dal nějakých 700, autobus do Turku zhruba na polovic tak si myslím, že to bude povedený výlet. Pravda, minu jeden Aviation Business, Finštinu a Úvod do logistiky; ale to si mohu stále dovolit. Navíc, měl jsem takovej pocit, že potřebuju vypadnout. Mám trochu strach z Wizzu, protože nevím jak mám velkej batoh, ale snad to bude dobrý. Třeba to nebudou ani měřit, protože Turku je fakt miniletiště.

Těžko se mi to psalo, protože se toho moc neděje (to začne teď) a navíc, kvůli svojí hlouposti, jsem fakt toho dost zapomněl. Nezmínil jsem se nijak o prvním týdnu ve škole, nic. Takže se klidně ptejte, ale nevím jestli to k něčemu bude.

Jinak zatím Erasmus+ hodnotím velmi kladně a JAMK taky!

Žádné komentáře:

Okomentovat