pátek 15. dubna 2016

Kam vyjet?

Kam vyjet? To byla asi jedna z největších otázek kterou si člověk, který se chystá na Erasmus rozhodnout. Dopravka bohužel moc širokou nabídku nemá, natož pak logistické obory. Managment to má přece jen v tomhle lehčí. A taková filda s výukou angličtiny to má úplně snadný (pokud nepočítám rozhodovací paralýzu)

Již dříve zmiňovaná University of Huddersfield byla zajímavá, avšak vypadla ze  seznamu partnerských univerzit. Proto je třeba pro každý akademický rok nutno zkontrolovat, jestli stále platí oboustranná smlouva mezi univerzitami.

Původně jsem chtěl do Norska, ale tam bohužel DFJP nemá žádnou partnerskou univerzitu, tak jsem pohlížel na sever. Pak všichni kdo mě znají, nemám rád taková tuctová místa, kam jezdí všichni. Proto jsem preferoval nějakou "exotiku". Bulharsko padlo na tom, že tam píší domečky a ty já jsem se nikdy neučil a to jsem riskovat nechtěl. Rumunsko by bylo špatně dostupné. A navíc stipendium jen 300 EUR, navíc bez zkušeností od ostatních?
Jo, to mě hodně pomohlo - zkušenosti od ostatních. Jak jsem již zmiňoval, byl jsem na Erasmus-dayi, takže to mě hodně nakoplo. Proto jsem se rozhodl patrně pro to Finsko, někdo tam byl, kdo studuje můj obor, navíc finská mentalita je hodně podobná té moji. Teda podle toho co jsem slyšel.

Výše stipendia se liší podle nákladů na život v dané zemi. Třeba 300 € mi ve Finsku bude sotva stačit na koleje a to ještě ty nejhorší. Očekávám platbu asi 250 € za koleje na měsíc a to je docela pálka. Taky nevím úplně co čekat, na univerzitu jezdím každý den vlakem (tohle taky píšu ve vlaku), takže neznám kolejní život. Ale vypadá to, že ve Finsku to funguje trochu jinak. Vypadá to, že to jsou byty zhruba 3+1, kde každý má vlastní pokoj a je společná kuchyň a soc. zařízení. Pokud by to bylo takhle, bylo by to fajn. Mít vlastní kamrlík, kam se může člověk kdykoli schovat a zároveň nějaké společné prostory, kde se můžu s někým sejít. No, vzhledem k tomu, že ubytování se rezervuje až v květnu, tak netuším na co se dostanu, ale snad to nebude za horentní sumy, které by mi zkrátili stýpko na ostatní věci na minimum.

Žádné komentáře:

Okomentovat