pátek 15. dubna 2016

Přijímací řízení

Je asi jasné, že bez nějakého přijímacího řízení nemůžou vybrat ty nejlepší. Tuším, že to bylo v pátek. Přišel e-mail, že v pondělí je přijímací řízení pořádané Jazykovým Centrem. Takže víkend na to vypilovat angličtinu, samozřejmě jsem tomu moc nedal. Vlastně jsem si vzal učebnice z gymplu v neděli večer z půdy a položil vedle počítače a jen jsem je otevřel, abych zkontroloval, že tam jsou kondicionály. Respektive, otevřel jsem jen jednu z nich. Jo, bylo to tam. Ale, že bych se to nějak učil? Ne, další den jsem nasedl do vlaku a tam jsem to otevřel pořádně.

Aha jasně, to už jsem někde viděl, to jsme probírali a nikdy mi to nešlo. Hmm, tak to je takhle. . . Vzdal jsem to poměrně brzo, asi už v Chocni. Říkám si, že to nemůže být zas tak těžký, když mám maturitu z angličtiny za jedna. Ale nervy byly :)

Přijdu k učebně, tam už někdo byl (patrně, nepamatuji si). Koukám, z DFJP 12 lidí. Nikoho podle jména neznám až na Pavlínu Vágnerovou (ta, co mě přesvědčila k Finsku). Po chvíli jdeme dovnitř a Brebera (zase tuším) nám vysvětluje jak splnit test. Jednoduchý, moodle řešení. Nedokážu si představit psát to na papír. Na celý test bylo asi 40 minut, bylo to asi 30 otázek. Někde vybrat vhodné slovo, někde gramatika, někde právě ty kondicionály. Dvakrát zkontrolovat, zda mám všude odpovědi a po logické hodnotě = PRAVDA (jsem zblbej matikou) odesílám. Okamžitě se dozvídám realitu, 68 bodů ze 100. Bída. Čekal jsem to mnohem lepší. Vyjdu na chodbu a tam už čeká Pája, tak se mě ptá, kolik. Ona měla 72 bodů. Tak si říkám, zas tak zlý to není. Další kolegové postupně přicházejí a někteří mají i kolem 30 bodů (taky jedou). Následuje krátká přestávka, stěhujeme se o patro výše na rozhovor. Maturita oproti tomuhle byla hard core. Při rozhovoru se zeptali kam a proč chci vyjet, popis obrázků (vybrali mi nějaký motorkáře v krajině + letadlo co jsem si myslel, že je vlak). Takže jsem ještě vytáhnul "odbornou" technologii, tím jsem je potěšil a došlo na rozhovor s kolegyní co tam byla se mnou (diskuze nad dalšími obrázky).  Takový obyčejný středoškolský rozhovor.

Potom to teda celé skončilo a čekal jsem na další mail. Asi jsem to bral ze všech příliš vážně, protože jsem byl v saku, snad i s kravatou.

V tentýž týden přišel e-mail, že začíná přijímací část pořádaná fakultou. Měl jsem potvrdit účast, ale zapomněl jsem na to. Naštěstí den (pondělí) před středou se ozvala fakultní koordinátorka, jestli se zúčastním. Takže jsem okamžitě odpověděl, že ano.

Fakutní část probíhala dost podobně jako ta na JC, s tím  rozdílem, že se ptali více podrobně na výběr školy a měli tam i můj motivační dopis a předběžný learning agreement. Ptali se také na to, jestli jsem si volil předměty stejné nebo podobné jako na DFJP, popřípadě, jestli už jsem to řešil s vyučujícími. Všechno jsem jim popravdě odpovědel. Pak se mě česky zeptali, jestli mám zvolené jiné školy a proč. Zeptal jsem se, jestli můžu odpovědět anglicky a mohl jsem. Asi je to vyvedlo z míry.

Pak přišel e-mail, že potvrzují, že jsem DFJP podpořila výjezd, další den mi přišlo od univerzitní koordinátorky, že mě nominují do Finska a že mám obratem odpovědět, zda nominaci přijímám. Obratem jsem nereagoval, nejdříve jsem to nahlásil doma a pak další den jsem potvrdil nominaci.

JEDU!

Žádné komentáře:

Okomentovat