čtvrtek 14. dubna 2016

Předpříprava

Takže je rozhodnuto, primárně do Finska; druhou možností je Slovinsko. Jak to říct rodičům bude asi trochu oříšek. Táta byl a je asi do teď trochu proti, mamce se to taky nelíbilo. Já jsem se na to taky vysloveně příliš netěšil. Je to náročný jak finančně, tak i organizačně, nemluvě o zodpovědosti.

Koukám na ten první formulář. Nebyl nijak složitý, tak si dávám ještě pár dní a rozmyšlenou. Mezitím napíšu "motivační dopis" (špatné závorky); všechno samozřejmě v angličtině. Poprvé se také setkávám s termínem Learning agreement, což znamená studijní smlouva. Poprvé píšu do Finska, jejich systém je nepřehledný jak samotný termín logistika. Obratem přišla odpověď, že všechny předměty tam vypsané jsou předměty  bakalářské, což mi při překladu vůbec nedávalo smysl. Výběr byl poměrně široký, avšak vybrat něco, co by mi mohli uznat i u nás byl problém.

Motivační dopis jsem napsal, chvíli váhám, jestli ho poslat Mgr. Pavle Pecháčkové na kontrolu. Nakonec jsem se rozhodl, že to pošlu. To, že odpověděla mě potěšilo, ale už bylo po termínu, takže jsem ji poprosil jestli by mi to mohla zkontrolovat i tak. Na to jsem již odpověď nedostal.

Ve formuláři jsem vyplnil jméno, fakultu, a seznam tří škol podle priority. Fakt formulář vyplněný za pár minut, horší to bylo s tou předběžnou smlouvou a motivačním dopise. Nejhorší bylo to, že jsem nevěděl pořádně jak má vypadat a jaký má náležitosti. Naštěstí jsem to řešil s Thorem (výměnný kamarád z Norska) a ten mi to schválil s tím, že to vypadá dobře. Odeslal jsem formulář a věděl jsem, že skoro není cesty zpět. Pro ty, kteří se chystají z UPCE, formulář je na intranetu, trošku schovaný v liště nahoře.

Žádné komentáře:

Okomentovat