pátek 19. srpna 2016

Tak už jsem tady

Tak už jsem tady. Teda skoro. Zatím jsem jen v Helsinkách. Na letišti. Je půl páté ráno. Jsem tu zhruba od půlnoci. Spát se moc nedá. Spací kabiny jsou jen pro tranzit. Nebo možná kdybych tam šel rovnou z letadla, ale to bych si zase nevyzvedl batožiny. Spaní na zemi nebylo nic moc, ale veškeré sedačky byly již obsazeny. Fakt jsem toho moc nenaspal, nanejvýš dvě hodiny. Pak už mi byla moc velká zima.

Utratil jsem první 2 € za horkou čokoládu. Chutnala úplně stejně jak ta u nás. Jen malej kelímek na velký objem, takže část jsem rozlil. Na záchodech teče jen studená voda, taky bezva. Nevím co dělat, obchody zavřené, vzdálit se od kufru a krosny se mi moc nechce. Opět to nakládám na vozík a jedu zkoumat co a jak. Patrně budu muset koupit lístek na MHD. Automat přesně ví co chci. 12 € do mínusu za celodenní lístek. Není to zas tak hrozný, i když je to víc jak dost. Jen kdyby ten vlak jel dřív než za hodinu. Tak alespoň píšu sem.

Jo, chtěl jsem sem napsat mnohem dřív. Mnoho se toho událo mezi posledním příspěvkem a tímhle příspevkem. Ale asi se k tomu nebudu vracet, stejně to patrně není až tak zajímavé. První fotky budou patrně až zítra. Jestli nezapomenu, nebo vůbec, jestli se mi bude chtít.

Ještě jedna drobná příhoda z helsinského letiště. Měl jsem dvě zavazadla do nákladního prostoru. Check in v Praze nebyl problém, jen krosna byla považována za nadrozměrné zavazadlo. Po výstupu z letadla jsem hledal baggage claim. Nikde to psané nemají, ale mají jednoznačný piktogram. Ale hledejte si to někde, když ani netušíte kde by to mělo být. Tak jsem se vydal jednou cestou a zjistil jsem, že patrně jdu blbě. To mi pak i potvrdila tabule. Tak zpátky. Snažil jsem se jakžtakž držet baggage claimu 2B, ale stejně jsem nějak selhal a místo toho jsem už vyšel z mezinárodního prostoru. Fajn, ale bez bagáže žejo.

Koumám kudy zpátky. Zpátky nesmím, a pravidla porušovat fakt nebudu. To by nemuselo dopadnout dobře. Vyjedu k odletové hale eskalátorem, tam nikdo až na dva sekuriťáky. Zeptal jsem se jich, oni mě poslali zpátky, s tím, že tam jsou "telefony" ale že neví, jestli Norwegian tam ještě někoho má. Bezva. Já, introvert, mám s někým mluvit? Co mi zbejvá. Telefon najdu, volám a ozve se nějaký patrně Fin. Vysvětlím mu situaci, není problém, mám být u dveří. Fajn, pochopil jsem to  tak, že mám být u těch výstupních. Po 10-15 minutách nikde nikdo. Divný. Vracím se k telefonu a rozmýšlím se jestli volat znova. Překonám se a volám. Hnedka z vedlejších dveří na mě vyskočí chlápek, že jestli jsem to já, kdo má ty dva kufr z Prahy. Povídám že jo, a že se omlouvám, že jsem to nějak zkazil. Prý běžná věc, kor když letím skoro poprvé. Zavedl mě k pásu, ale batožiny nikde. Po chvíli vidím krosnu. Fajn, alespoň něco. Vyjde najevo, že tím že byla nadrozměrá ji vyložili vůbec jako první a asi po pěti minutách začnou jezdit veškeré kufry. Takže vlastně úplně na čas. Paráda, po chvíli vidím i kufr.

Mezitím, co jsem měl vybitý telefon se ho snažím trochu dobít powerbankou. Potom kontaktuju domov, že jsem na místě a hledám místo k spánku. Pamatoval jsem si že ty "sleeping pods" jsou mezi terminály. Hmm, procházím chodbami, ale nikde nic. Dojdu ž k prvnímu terminálu, tam najdu plánek, ale nikde to napsaný nebylo. Docela mě to překvapilo. Mobil byl už schopen trochu fungovat, startuju wi-fi. Hledám na stránkách letiště, kde že to je. Hmm, je to de facto jen pro tranzit. Paráda. Vracím se zpátky, hledám útočiště. Místa už zabraná ostatními cestujícími. Myslím, že mnohým se taky nechtělo jet někde do Helsinek v noci. Pochybuju že je to všechno tranzit.

Místo jsem našel, ustal jsem si, myslím, že to půjde. Šlo to, první hodinu. Pak začla bejt zima. Vytahuju ručník, nic lepšího mě nenapadá. Je to lepší, zase na hodinu usnu (skoro usnu :D). Spíš odpočívám, než spim. Je pravda, spal jsem v letadle (teda "spal"). Stejně jako tady na letišti :). Po chvíli to nevydržím a začnu se protahovat. Všechno dobrý, všechno mám. Začnu koumat co a jak, a skončil jsem nákupem tý jízdenky na MHD a teď sedím před zastávkou vlaku. Ven ještě nelezu, to tak za 15 minut. Rozhodl jsem se, že pojedu co nejdřív, přece jen je tu hluk, a stejně nevím co tady. A ve městě bude levněji.

Zatím všechno, ozvu se patrně z vlaku do Jyvaskyly.

Žádné komentáře:

Okomentovat